diumenge, 30 d’agost del 2009

Chromium

Estic provant Chromium a Ubuntu i m'he decidit a escriure una entrada al blog amb ell. Per qui no ho sap Chromium es el projecte d'on surt Google Chrome. Es un projecte amb el que s'ha desenvolupat Google Chrome. Google Chrome es estable amb la seva versió Windows. Per GNU/Linux a Chromium encara l'hi falten funcionalitats però ja es prou estable per una navegació diguem-ne normal. Es ràpid, senzill i sense elements superflus. El motor web es webkit i esta llicenciat sota BSD. No discutiré ara la llicencia BSD, que permet tancar i fer privatiu un software BSD.

Des que vaig provar Chromium per primera vegada, hi ha hagut molts canvis. Ara mateix es perfectament usable, la primera vegada vaig pensar que estava molt verd. Faltaven opcions de configuració, les pestanyes no funcionaven com a la versió per Windows i molts altres detalls. De moment només m'he trobat amb problemes de plugins com el flash. Que no he sabut fer anar. Però amb cada actualització es solucionen aquests defectes.

Esper que Chromium vagi millorant i arribi al nivell de Chrome i els altres navegadors estables existents. De moment no s'ha romput res i estic acabant l'entrada al blog.