dijous, 18 de setembre del 2008

GULMEN, la llista reneix?

Ja fa uns 4 o 5 anys de la creació de la llista del Grup d'usuaris de Linux de Menorca. Tot va començar si la memòria no m'engana a una Install Party organitzada a Sant Lluis per en Santi Juanico (un dels primers que em va fer obrir els ulls amb el software lliure). Allà vam començar per obrir una llista, primer a Yahoo. Desprès vaig muntar una llista al meu servidor amb Sympa. I des de fa un mes i mig la llista funciona també al meu servidor amb Mailman. A començaments de 2005 vam crear -desprès de gaudir del Linux Show de Xavi de Blas a Sant Lluis- Gulmen GeekBlog/c, un blog compartit on es van arribar a escriure molts bons articles tècnics.

Han passat moltes coses durant aquests anys Gulmen GeekBlog/c està abandonat. A la llista GULMEN la cosa no ha anat molt millor, el fluxe de missatges a caigut en picat aquest darrer any. Arrel de la migració a Mailman uns quants subscriptors es van deixondir (gracies Domènec per les teves propostes i la teva disponibilitat).

Ja fa quasi be 10 anys que a casa meva només faig servir Linux, vaig començar intal·lar Red Hat 4.2 allà per el 1998, desprès van venir Mandrake, Debian i desprès Ubuntu, passant per altres com Mandriva(Succesora de Mandrake), Suse. i live-CD's com Knoppix o Damm Small Linux. L'experiencia ha sigut molt positiva per mi, he après un munt. Per altre banda no crec, que el motiu de que no hi hagi massa moviment, ni interès per GULMEN o Linux en general vulgui dir que Linux no hagi triomfat als nostres ordinadors, de fet crec que hi ha mes usuaris que el fan servir dels que ens
pensam.

Particularment per cansament, desgana o massa feina també havia abandonat bastant el manteniment de la llista i el meu servidor. Ara tenc una mica mes de temps i ganes renovades per tirar endavant la llista i el que calgui. Les novetats al començament sempre son il·lusionants i engrescadores. De fet vaig obrir el meu blog per tornar-me a engrescar amb una activitat diferent com es l'escriptura. I pensant que també era una bona manera de promocionar el software lliure.

He conegut molta gent durant els darrers anys a Internet. No voldria ara comenḉar una llista de agraiments anomenant a tots, als que de qualque manera han contribuit o promocionat Linux a Menorca, per que segur que em deixaria qualcú. Els qui saben un poc de la historia del Linux a Menorca segur que es sentiran reconeguts.

Demà ens trobarem uns quants a Es Mercadal per fer un mos i rallar de software lliure, copyleft, creaive commons i contar "batallitas".