diumenge, 20 de març del 2011

Programari Lliure, una experiència personal.

Al passat divendres dia 18 de març convidat per el Col·lectiu Rissaga vaig donar una xerrada sobre programari lliure, amb el títol Programari Lliure, una experiència personal.

Com explicava en la anterior entrada al blog em feia respecta però al final vaig acceptar. Estic content per que va venir bastant de public i m'ho vaig passar be. En línies generals crec que va agradar, nomes una pega em vaig passar amb el temps, va durar mes d'una hora. Quant l'estava preparant havia calculat que duraria entre 30 i 40 minuts, lo bo del cas es que el temps em va passar volant. Al començament i durant la xerrada vaig tenir moments on em vaig perdre una mica, no se si son aquest els motius que dures tant. Aquesta setmana li donaré un repàs a veure per on la puc retallar i afinar, i si puc esbrinar per on em va fugir el temps.

Si no vareu poder venir o vareu venir i voleu donar un altre ullada als temes aqui teniu els documents. També trobareu els arxius de LyX que es el programa editor de LaTeX que vaig emprar per escriure els documents i generar els pdf i l'epub. Estan sota llicència Creative Commons o sigui els podeu emprar per fer el que vulgueu sempre que respecteu la llicència.

Un altre cosa si vareu venir a la xerrada m'agradaria saber si us va agradar, si va ser massa llarga, si hi var haver punts mal explicats, totes ses critiques constructives seran ben rebudes si m'ajuden a millorar la xerrada.

4 comentaris:

ĥavio ha dit...

Em va semblar força interessant, tot i que moltes coses ja les sabia, no està gens malament escoltar-les de nou, crec que has fet una bona feina sobretot per ser la teva primera xerrada!

Salut . Esper tornar a coincidir.

Lluís Vilà ha dit...

Jo desconeixia quasi totalment que era el software lliure. Després d'aquesta xerrada ja en sé una mica i el més important, tenc open office gratuït i sense problemes com tenia amb Microsoft Office!

Gràcies Santi!

Unknown ha dit...

Lluis, m'agrada que Openoffice te servesqui per la teva feina. A on faig feina fa molt de temps que l'empram. Per altre banda trobaràs alternatives a altres programes, Gimp per retocs fotogràfics, vlc com a reproductor de DVD i video, que tenen versions per Windows mentres no te passis a GNU/Linux.
Com explicava no es tant sols el que siguin gratuïts es la llibertat de saber com estan fets.
Les gracies us les tindria que donar a vosaltres per la vostre assistència a la xerrada.

Lluís Vilà ha dit...

Sí, he descobert, entre altres coses, que software lliure no només vol dir gratuït, sinó que com tu dius, és codi obert. Ara entenc el pq de potenciar el codi obert. Perquè tothom s'en pogui beneficiar. També com vas dir hi ha diferents nivells de codi obert, de més a menys. Molt interessant tot i gràcies pel teu esforç.